Kvällen spenderades hos Lollo med vänner, vilket var supertrevligt. På vägen hem hände en sak som minst sagt förändrade stämningen. Jag ska ta det från början.

På bussen mot väsby station klev det på ett killgäng, 6-7 stycken i 20+ åldern. De satte sig rätt så nära oss och redan från början kände jag mig obekväm av att ha dem på samma buss. De betedde sig ganska aggressivt och störande mot de andra på bussen. När en ensam kille som satt framför dem gick av såg jag hur han pekade fingret åt killgänget när bussen åkte iväg. Antagligen hade de triggat och stört honom. Killgänget skriker åt chauffören att stanna bussen och alla SPRINGER till den ensamma killen.

Jag fick absolut PANIK och berättade för mina kompisar att jag trodde de skulle misshandla killen. Jag menar, man stannar ju inte en hel buss och sedan springer efter för att fråga om vägen. Hur som helst sprang vi till en krog där det fanns vakter och berättade om vad vi såg. Tack vare min paranioa hade jag (och Tove) lagt märket till kännetecken hos killgänget, varav en av killarna hade två svarta droppar vid vänster öga.

Som om jag inte var skärrad nog fick jag sedan reda på att dropparna betyder att man har mördat någon.

Hoppas verkligen att vi lyckades hindra en misshandel och i värsta fall räddade vi ett liv. Det viktigaste är att ALLTID göra något om man reagerar på att någon verkar konstig eller hotfull. Av alla de som satt på bussen var det endast vi som gjorde något, vilket är sjukt.

Finfina Alice och Emily
♡ 







Kommentera

Publiceras ej